Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fašista je srandista

28. 02. 2012 21:58:50
Byly doby, kdy se slušný člověk stydíval jen za Milouše. Mít něco takového v tzv. „reprezentaci“ státu či národa bylo fakt dost „hustý“... Jakeš ovšem prostě jenom „tu Hanku Zagorovou, co bere takový prachy, toleroval“ a občas si pletl bojlery a broilery. Jinak to byl prostinkej kluk vytaženej partajními gaunery příliš na oči a příliš vysoko. Byla to taková gogolovská sranda. Smích skrz slzy.

Smích skrze slzy anebo naopak slzy skrze posměšek se derou i dnes. Takže máme-li dneska na trůně komického fašistu, není to sice v českých a možná ani jino-stranných dějinách nic nového pod sluncem (jak učí Kohelet), ale je to někde uvnitř, v samé své podstatě, daleko vážnější, než si myslíme. Prosťáček těžko překročí svůj stín, inteligentní člověk, který vrhá hnědé stíny, to je už velké nebezpečí. A inteligentní gauner bez špetky bazální morálky, to je figurka daleko horší než Hácha, (jenž na rozdíl od současného dosluhujícího zloděje per se možná se svým dějinným losem vnitřně rval a trápil).

Přesto, ačkoli mi to určité problémy dělá, jsem schopen svým bližním (včetně prezidentů) tolerovat jak kleptománii tak i ješitnost, komunistické „hříchy mládí“ i fašistické manýry, ale i lásku k herečkám a naivní euforii. Stačí, když si udělám účetní šibeničku jejich a svých vlastních nedostatků. Co ale nedokážu tolerovat nikdy je přeceňování pravidel vesmíru – k nimž podle tóry patří morálka a humanita. Kdysi se říkalo že „philosophia ancilla teologiae est“ – tedy že všechno to filosofování je jen služebnou popelkou pro „paní teologii“. (A to tehdy teologii ještě nešlo o restituce církevního majetku, který si dneska nekoupí nikdo jiný než všichni napapaní kmotři, protože zbytek lidu už nemá ani kačenu!) Matematika je považovaná za vědu sice fantastickou, všeobsažnou ale přeci jen služebnou a pomocnou pro ostatní obory už dávno.

Jen Václav Klaus díky všem svým vlohám a danostem spojuje oba koány v jeden. A zbytečně mnoho let se pokouší sám sobě a všem těm, kdo se na něj během přednášek a summitů nepřišli podívat jen jako na kuriozitu a jakéhosi „lachtana z Čech“, namluvit, že ekonomika je něco víc než ta matematika anebo philosophia. Že by si snad mohla dělat ambice na vědu společenskou. Tedy sociální. Vědu o společnosti a o vesmíru. A to je ten základní kámen úrazu.

Jsou totiž megatuny „komodit“, které nelze hodnotit ekonomickými kritérii. Z biblického hlediska vzato vzato, je nepéče o nemocné a staré, sociálně slabé a důchodce, rovněž tak zanedbávání vzdělání a vědy stejný trestný čin jako vražda. (Zlořečený, kdož převrací spravedlnost cizinců, sirotků a vdov (dt 27:17); Nebo nebudete bez chudých, proto přikazuji, abys ochotně otvíral ruku svému chudému a sociálně slabému (dt 15:11), a budeš tyto skutečnosti vštěpovat dětem, abys je učil ...)

Lidská bytost je povinna – nejen nesmilnit a nevraždit, vyhnout se lidokradectví a dalším základním pošetilostem. Je povinna rovněž zajistit a rozvíjet vzdělání, charitu, sociální programy a spravedlnost všemi svými prostředky. To je prostě „přikázání“...

Zajištěné – tedy dotované - školství, zdravotnictví a sociální služby nejsou „socialistické“. Jsou před-demokratické (mám na mysli helénistické ohledávání demokracie, ne převrat v barvě Sametu), jsou starozákonní – biblické. Pochopit to, je důležitější, než kázat názory na výši globálního oteplení. To je taky „neekonomický nadstandard“ ve srovnání s tím, že humanita dostává právě „ekonomicky“ na prdel. A morálka ekonomik? Ta není ani z pekla, natož pak z tohoto jednoduchého kulatého světa!!

A tak veškeré „ekonomické“ kecy, že už je konečně na čase přestat se pohodlně spoléhat na stát, protože i tyto „obory“ si na sebe musí vydělat, jsou lží. (Tedy pokud nejsou míněny právě v tom ekonomickém duchu a nemíří do doby za poslední tečkou mayského kalendáře, kdy už se skutečně každému otevřou oči a on pochopí, že spoléhat se na stát, je skutečně sebevražda.)

Ne každému se totiž podaří si na sebe vydělat, protože, aby si jeden na sebe vydělal, propustí jiného. Přesto tomu propuštěnému, který si nevydělá, nesmí odepřít základní „přikázání“ humanity. Nárok na vzdělání, na milosrdenství, léčbu a zaopatření. Z pohledu bible si každý, kdo nějak vydělává, vydělává na to, aby část svého výdělku investoval do člověčiny. A teprve poté, lze investovat do dalšího podnikání. Tomu kdysi sloužily daně. Ale pokladnička gabajů (správců pokladny) bývaly transparentní, a než se začal stavět Chrám, museli být zaopatřeni ti, kvůli kterým měl stát stjně, jako kvůli těm, co na něj dali obolus.

V dosud naznačeném smyslu je tedy ten unavený zlodějíček skutečně nebezpečný. Jakešovsky směšný je pak pokaždé, když díky Molochovi, kterého uctívá, díky jím vzývané ekonomické služební pavědě, která nemá šanci postihnout cokoli neměřitelného a penězi nezměřitelného, usvědčuje sám sebe z fatálního nedostatku lidského rozměru.

Naposledy teď, kdy z výsosti svého diskreditovaného trůnu u jehož podnožky se nekrčí žádný cadik, ale jen fašističtí poradci, vzkazuje akademikům, že ho zase naštvali. Naštvali tím, že chtějí vést diskuzi o tom, zda se dá vzdělání „koupit“ a „prodat“, víc, než jak to dělá kdejaká Řápková. „Odmítavé reakce akademiků na reformu vysokých škol jej pobouřily. Kritici reformy (rozuměj = boje o každou korunu a na všech frontách) hrají prý falešnou hru na akademickou svobodu.“ Prohlásil sám svými ústy pro Radiožurnál. Takže ho nezkresluji. Nevytrhávám z kontextu. A nepojede do Brna, protože se přeci nebude kontaminovat rebelující ulicí...

To prohlásil „On“, jenž tuhle nedávno omilostní korupčnici, která z „přikázání“ dělá evidentně jen a jen výnosný kšeft! On, jenž tiše podporuje Dobešovu snahu, přejít z rozkrádáni v betonu, k rozkrádání ve virtuálním světě. On, který volá na akademiky: Chci dialog! , ale každým svým prohlášením, každým svým amnestičním „gestem“ jakýkoli dialog vylučuje!!

Jistě, není zdaleka jediný. Ale jediný by chtěl pod zadnicí trůn a tomu odpovídající zájem a respekt. Což dokázal u turniketu někde v Austrálii, komik!

Nicméně vedle hanby, pocitu nebezpečí a trapné směšnosti je v tom, co se dnes všude děje (a na Hradě zejména!), také obrovský kus naděje. Morálku totiž neměli nikdy, a proto PROMO-PROvali, Gripenili a lhali. Teď ani nelžou. Mezi řádky, kde nás žel opět naučili číst, prozrazují jediné. Jsme v řiti, finančně na dně a lidsky na nule. Natolik, že už dokonce nemáme čas ani na pletichy, ani na ohledy. Jsme nazí, nestydatí a umíráme hrůzou, co bude potom. (A to asi málokdo z nich, počítá taky s inventurou u turniketu, který se má prolézt do nebe.) Ono to už nemá kam zajít. Buď přijde mesiáš (ne ten, kterého někde vysoustruhuje Nečas, ale ten opravdový), anebo konečně zvítězí to, co člověka dělá nad-delfínem. Odvaha k pravdě!! Jsou v řiti, na dně a na nule. Vydržme to! Už jim to netolerujme. Nečekejme, jak se naposled a nanovo „zkoalí“. A bude líp ...

(psáno pro www.shekel.cz )

Autor: Jaroslav Achab Haidler | úterý 28.2.2012 21:58 | karma článku: 20.30 | přečteno: 1635x


Další články blogera

Jaroslav Achab Haidler

Alexandrijská Sluneta

Tak už je to, přátelé docela jasné. O „Vrbák“ přijdeme. Všechny signály z majetkové i sportovní komise na městě Ústí nad Labem to potvrzují. Včetně různých prořeknutí té paní, co je sice Nechybová, ale není primátorka

28.2.2017 v 12:02 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 419 | Diskuse

Jaroslav Achab Haidler

Test jak víno

Jak víno průzračný, jak víno potřebný a jak víno opojný. Test odpovědnosti za mandát a test legitimity mandátu...

12.5.2016 v 22:14 | Karma článku: 13.65 | Přečteno: 517 | Diskuse

Jaroslav Achab Haidler

Zrady zvon

Ve velikém vesmíru je jedno docela maličké Město bílých límečků. Řízené dlouhá léta Modrými a Pomerančem. Jinak se to v něm koalí všechno úplně stejně, jako všude na světě. Nic nového pod sluncem.

11.5.2016 v 1:49 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 913 | Diskuse

Jaroslav Achab Haidler

Legrační nebo nebezpečný ?

Zhruba osmačtyřicet hodin poté, co ODSka volí a politicky korektně také gratuluje a tleská komunistickému mini-pohlavárovi, kterého sama navrhla , se Radim Holeček ozývá do tisku a vlastně hlavně pro tisk,

24.2.2016 v 23:54 | Karma článku: 16.41 | Přečteno: 1908 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Největší parkoviště v ČR – dálnice D1

Pokud po D1 nejezdíte, vnímáte jen zprávy o ní. V duchu toho, že většina zpráv je negativních, slýcháte zejména, že dálnice stojí.

23.5.2018 v 15:30 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 128 | Diskuse

Jan Klar

Ta, se kterou teď žiju

Pseudochlap není urážka ani nadávka nebo pokus o zesměšnění. Je to pojem, který příhodně vystihuje fenomén dnešního muže.

23.5.2018 v 12:36 | Karma článku: 15.50 | Přečteno: 703 | Diskuse

Pavel Vrba

Lidi, konečně se probuďme

Žijeme v uspěchané době, honíme se za kariérou, za zbožím ve slevě. Nestíháme. Ale rovněž jsme rezignovali na předvídání, dodržování pravidel na silnici, na chodnících, ale i jinde. A výsledek?

23.5.2018 v 12:30 | Karma článku: 18.14 | Přečteno: 725 | Diskuse

Helena Vlachová

Člověk se musí umět prodat

Dnešní svět je hlavně o obchodu o umění se prodat. Proto mi nevadí prostitutky, beru je jako ženy, které zvládají umění prodeje, dokáží komunikovat ústy i tělem, někdy zároveň obojím..

23.5.2018 v 5:45 | Karma článku: 13.52 | Přečteno: 385 | Diskuse

Martina Studzinská

Bolí tě záda? Cvič!

Přesně tohle je věta, kterou určitá ne úplně malá skupina velmi nerada slyší. Cvičit? To zavání námahou. A námahu málokdo vyhledává. Takže jsem pro sebe vyvinula návod, jak cvičit - necvičit. Dovolím si se o něj podělit.

22.5.2018 v 17:14 | Karma článku: 15.24 | Přečteno: 653 | Diskuse
Počet článků 144 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1668
Poznáme se asi hlavně podle toho, co za náma zůstane. Moji koně : divadlo, překlad, jidiškajt, hebrejština a krásný židovský hřbitovy




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.